Amerika Noord-West

Dag 1 Amsterdam - Denver

Met kleine oogjes ga ik beginnen aan mijn eerste reisverslag. Het is hier in Denver nu 8 uur 's avonds, maar voor ons gevoel is het al 4 uur 's nachts.

We hebben een erg lange dag achter de rug. Vanmorgen ging de wekker om 4 uur. Snel douchen, wat ontbijten en alle ramen en deuren nog even controleren. De taxi kwam ons om kwart voor 5 halen zodat we rond 6 uur op Schiphol waren. Inchecken verliep vlot, zodat we snel koffie konden gaan drinken. We zouden om kwart over 9 opstijgen, dit werd een kwartiertje later. Het was een klein vliegtuig, wel wat anders dan de vorige keer toen we met KLM vlogen. Wel prettig was dat iedereen zijn eigen tv-schermpje had met films, spelletjes en muziek.

De volgende 8 uur kwamen we door met lezen, tv kijken en wat slapen. Rond 12 uur landen we in Newark, lokale tijd. De skyline van New York zagen we vanaf een afstand, Anouk zegt dat ze het vrijheidsbeeld gezien heeft, maar dan wel als klein stipje. We hadden bijna 4 uur de tijd op het vliegveld van Newark. We gingen vlot door de douane waarna we onze koffers op konden halen. Deze moesten door de controle en daarna weer ingecheckt worden. Gelukkig verliep dit ook voorspoedig zodat we wat tijd hadden om winkeltjes te kijken en iets te eten. Anouk en Manon hebben al kleding ingeslagen, pyjama's met NY erop.

Omdat we honger hadden, voor ons gevoel was het toen al 8 uur 's avonds, was het tijd voor een echte amerikaanse hamburger. Volop genieten voor Manon. Om 3 uur moesten we weer inchecken voor onze vervolgvlucht naar Denver. Daar kwamen we om half 6 plaatselijke tijd aan. Gelukkig hoefden we toen niet meer door de douane, dus we stonden zo buiten. Met een busje naar onze overnachtingsplek gebracht en nu uitgeteld in de hotelkamer. Het is maar een simpel hotel, maar goed genoeg voor 1 nacht. We hebben wat eten besteld, daarna zullen we wel snel gaan slapen. We zijn nu tenslotte al meer dan 24 uur op pad.

Morgen de camper ophalen en dan kan onze reis echt beginnen !!!!

Aftellen naar zondag.

Nog 6 dagen en dan vertrekken we naar Denver. Dat betekent nog een paar dagen werken, tassen inpakken, het huis poetsen, dieren wegbrengen, oppas voor het konijn regelen en nog allerlei andere zaken. Ook moeten er nog boeken ingeleverd worden op school, rapporten opgehaald en natuurlijk nog een diploma-uitreiking bijwonen. Gelukkig zijn de esta's geregeld, de taxi staat zondagochtend hier op de stoep, campgrounds zijn geboekt en kaartjes voor Cirque du Soleil in Las Vegas zijn geregeld.

Ik heb nog niet echt het idee dat we eind deze week vertrekken. Door het slechte en koude weer hier, heb ik niet het gevoel dat het al bijna zomervakantie is. Maar goed, in Denver is het op dit moment rond de 35 graden, dus dat zomergevoel komt daar vast wel. Wel jammer is dat het in Colorado erg droog is, waardoor ze op dit moment veel last hebben van bosbranden. Ook in de buurt van Rocky Mountains en Estes park, hier hebben we onze eerste campground geboekt voor 2 nachten. Ik hoop dat we daar toch terecht kunnen. Zo niet, dan moeten we het begin van onze route enigszins aanpassen. Maar goed, dat zien we wel als we daar aankomen.

Ik hoop dat mijn volgende bericht geschreven zal worden vanuit Amerika. Ik zou het leuk vinden als jullie met ons mee genieten via mijn verhalen. Laat af en toe ook een berichtje voor ons achter, het is voor ons leuk om iets van jullie te lezen als we zo ver weg zitten.

Nog 3 maanden !!!

Nog 3 maanden en een week en dan begint ons groot avontuur. Ik ben al volop bezig met de voorbereidingen. Kennel voor de dieren is geregeld, hotel en campgrounds liggen vast. Vliegtickets zijn betaald, dus geen probleem als de prijzen nu gaan stijgen. Nieuw paspoort heb ik binnen.

Nu kan ik me gaan toeleggen op details, zoals een dagindeling maken voor Yellowstone. Hier is zoveel te zien, dat ik op voorhand al een planning wil maken, zodat we niets missen. Verder moeten we nog op zoek naar een goede verrekijker, voor al het wild dat we, hopelijk, gaan zien. Ook moeten we nog gaan beslissen welke show we willen gaan zien in Las Vegas. Internet doorzoeken, reisverslagen lezen, het AllesAmerika-forum bezoeken. Zo houd ik me de komende tijd nog wel bezig.

Ik geniet volop van al die voorbereidingen, op die manier duurt mijn vakantie eigenlijk bijna een jaar, een half jaar plannen, de reis zelf en daarna alle foto's inplakken.

We gaan weer naar de States !!!!

De kogel is door de kerk, we hebben besloten om opnieuw een camperreis door Amerika te maken met de kinderen. Deze keer willen we het noordwesten gaan verkennen.

Het heeft enige discussie gekost, vooral over het aantal dagen dat we wilden gaan. 4 Weken vakantie is tenslotte niet niks. Na wat gestoei met routes zijn we uitgekomen op een volgens mij mooie route van in totaal 27 dagen. Walter vond dit eigenlijk te lang, maar goed, hij heeft niet echt nee gezegd.

De camper en vlucht hebben we geboekt bij Tioga Tours. Op 1 juli 2012 vliegen we via Newark naar Denver, waar we de volgende dag de camper zullen ophalen. Deze leveren we op 24 juli in Las Vegas weer terug. 26 Juli vliegen we vanaf Las Vegas via Houston weer naar Amsterdam.

Nu dit vastligt kan het leuke werk beginnen, het plannen van een route, het boeken van campgrounds en vooral veel informatie verzamelen, reisverslagen lezen, kortom vakantievoorpret.

Via dit blog kun je met ons meegenieten. Ik zal proberen jullie regelmatig op de hoogte te houden.

Route planning

1 juli 2012 Amsterdam - Denver

We vliegen met Continental naar Denver. We hebben een tussenstop in Newark. Als het goed is landen we rond 17.00 uur plaatselijke tijd. We overnachten bij Comfort Inn Denver.

2 juli 2012 Denver - Rocky Mountains150 km

We halen de camper op bij Roadbear. Net als de vorige keer hebben we een 28-31 feet camper met slide-out geboekt. Nadat we boodschappen hebben gedaan, verlaten we Denver en rijden via het dorpje Nederland naar Rocky Mountains. Mocht het erg laat zijn, dan rijden we rechtstreeks naar de Rocky Mountains, een tocht van 126 km. We overnachten bij Moraine campground.

3 juli 2012 Rocky Mountains

We blijven vandaag in de Rocky Mountains. Omdat we zullen moeten wennen aan het hoogteverschil staan er geen lange wandelingen op het programma. Er rijdt een shuttle-bus naar Bear Lake en er zijn enkele leuke rangerprogramma's,dus we zien wel. We overnachten weer bij Moraine campground.

4 juli 2012 Rocky Mountains - Wheatland268 km

We verlaten de Rocky Mountains en rijden noordwaarts. Onderweg stoppen we in Cheyenne. We overnachten bij Mountain View Park in Wheatland, een klein plaatjse met veel restaurantjes en barretjes, dus wie weet groot feest voor 'the fourth of July'.

5 juli 2012 Wheatland - Custer 334 km

's Ochtends bezoeken we eerst Fort Laramie,een oude stopplaats van de pioneers uit de tijd 1830. Daarna rijden we door naar de omgeving van het plaatsje Custer in South Dakota. We overnachten bij Big Pine Campground.

6 juli 2012 Custer

Vandaag een dag van rondrijden in de omgeving. We willen een bezoek brengen aan Mount Rushmore, Crazy Horse monument en Wind Cave NP. We overnachten weer bij Big Pine Campground.

7 juli 2012 Custer

Vroeg op om de Wild Loop in Custer NP te rijden. Eventueel bezoeken we nog Bear Country of Jewell Cave.

8 juli 2012 Custer - Sheridan 380 km

Een lange rijdag. Eventueel een stop bij Devils Tower Monument. We overnachten bij Peter D's RV park.

9 juli 2012 Sheridan - Cody 240 km

Misschien maken we een omweg via Medicine Wheel of Bighorn Canyon, afhankelijk van hoe laat we vertrekken. In Cody gaan we het Buffalo Bill Historical Centre bezoeken. We overnachten bij Ponderosa campground.

10 juli 2012 Cody - Beartooth Highway - Cody 260 km

Langs de Chief Joseph Highway rijden we de bekende Beartooth Highway op. Via Redlodge gaan we weer terug naar Cody. Een lange tocht met de camper, maar volgens velen zeker de moeite waard. 's Avonds naar hotel Irma voor een gunfight. We overnachten weer bij Ponderosa campground.

11 juli 2012 Cody - Yellowstone150 km

We rijden het nationale park Yellowstone binnen. We hebben een plekje gereserveerd bij Canyon Campground.

12 juli 2012 Yellowstone

Vandaag staat in het teken van geisers en hopelijk veel wild. We overnachten weer bij Canyon campground.

13 juli 2012 Yellowstone

We brengen nog een dag door in dit ontzettend grote nationale park. We overnachten bij Grant Village Campground.

14 juli 2012 Yellowstone - Grand Teton 62 km

We zakken af naar het zuiden en overnachten in Grand Teton. We hebben een overnachting gereserveerd bij Colter Bay Village RV park. Deze campground ligt 5 minuten lopen vanaf Jackson Lake.

15 juli 2012 Grand Teton

Vandaag bezoeken we Grand Teton. Een wandeling bij Jenny Lake lijkt me erg mooi. We overnachten weer bij Colter Bay Village RV Park.

16 juli 2012 Grand Teton - Bear Lake 314 km

Vandaag een lange rijdag. We overnachten helemaal onderaan Bear Lake in het State Park bij Rendez Vous Beach Campground met mooi uitzicht op het meer.

17 juli 2012 Bear Lake - Salt Lake City 280 km

We rijden richting Salt Lake City. Voordat we naar de campground gaan, bezoeken we eerst Bingham Canyon Mine, een nog werkende kopermijn. We overnachten bij KOA Salt Lake City.

18 juli 2012 Salt Lake City

Vandaag bezoeken we de stad. SLC is de mormonen hoofdstad van Amerika, dus gaan we zeker het tempelplein bezichtigen. Er is vast ook wel tijd om wat te shoppen. We overnachten weer bij KOA Salt Lake City.

19 juli 2012 Salt Lake City -Torrey343 km

Een lange rijdag. We overnachten bij Thousand Lakes RV park.

20 juli 2012 Torrey

We huren een 4 WD jeep bij de campground en gaan daarmee Capitol Reef en Goblin Valley State Park bezoeken. We overnachten weer bij Thousand Lakes RV Park.

21 juli 2012 Torrey - Zion NP310 km

Via Escalante rijden we naar Zion NP. We overnachten bij Watchman campground.

22 juli 2012 Zion

Vandaag blijven we in Zion. De vorige reis hebben we de Narrows gelopen, een fantastische ervaring. Deze keer willen we naar Observation Point gaan lopen, een wandeling van ongeveer 5 uur. Boven heb je dan een prachtig uitzicht over Zion NP. We overnachten weer bij Watchman campground. Misschien nog even lekker dineren bij Spotted Dog, daar waren we de vorige keer ook erg lekker gaan eten.

23 juli 2012 Zion - Las Vegas 260 km

We verlaten de natuur en vertrekken richting Las Vegas. Een lange tocht door het droge Nevada. We overnachten bij Sam's Town Casino. Morgen moeten we de camper inleveren, dus dat betekent dat we vandaag moeten inpakken en schoonmaken.

24 juli 2012 Las Vegas

We leveren de camper voor 11.00 uur weer in. We zullen ons huis op wielen missen. Nu is het tijd om van de luxe van Las Vegas te genieten. We overnachten in het MGM Signature hotel achter de Strip.

25 juli 2012 Las Vegas

We willen een show van Cirque du Soleil bezoeken, liefst 'O'. Verder vermaken we ons met zwemmen, shoppen en kijken naar alle glitter en glamour. We overnachten weer bij het MGM Signature.

26 juli 2012 Las Vegas - Amsterdam

De vakantie zit er weer op. We vliegen via Houston weer terug naar Amsterdam.

27 juli 2012 Amsterdam

In de loop van de ochtend landen we op Schiphol.