Amerika Noord-West

Dag 23 Zion National Park - Las Vegas

Allereerst, MAMA VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!!! Je mag vandaag 70 kaarsjes uitblazen.

Wij hadden weer niet zo'n goede nacht achter de rug, erg warm, onweer en flinke regenbuien terwijl de was en stoelen nog buiten stonden. Dus midden in de nacht uit bed om alles naar binnen te halen. Vandaar dat we het vanmorgen rustig aan deden, pas tegen 9 uur waren we uit bed. Na ontbeten en opgeruimd te hebben, gingen we weer op pad, richting Las Vegas.

De reis zelf was saai vandaag, veel woestijnlandschap, kale vlaktes, geen runderen of paarden, weinig stadjes. Ook reden we nog een stukje door Arizona voordat we Nevada binnenreden, dus dat maakt 8 staten in 3.5 weken. In Nevada is het een uur vroeger, dus we hadden ruim de tijd vandaag.

Omdat er onderweg niet veel te zien was, wilde ik graag langs Valley of Fire State Park rijden, een klein park vlak voor Las Vegas. Nadat we de afslag van de snelweg genomen hadden, reden we 30 kilometer in 'the middle of nowhere', ik wist niet waar we uit zouden komen. Het was 1 lange weg door droge vlaktes, zonder ook maar iets te zien. Gelukkig kwamen we 3x een auto tegen, zodat we ons niet helemaal verlaten voelden.

Entoen opeens waren er weer die prachtige rode rotsen in een verder kaal landschap. Als je die dieprode kleur ziet, begrijp je waarom ze het de Valley of Fire noemen. De rotsen hadden erg mooie vormen, met een beetje fantasie zag je er van alles in. Er was ook weer een interessant visitor center, deze keer met een film over ratelslangen en gilamonsters, deze hadden we eigenlijk gisteren moeten zien. Jammer was wel, dat dit park niet echt geschikt was voor onze camper, we konden eigenlijk alleen de hoofdweg rijden, de andere weggetjes waren of te smal of niet geasfalteerd. Maar goed, dat is een reden om nog eens terug te komen met een gewone auto. Wandelingen maken was ook niet echt een goed idee, het was hier bijna 40 graden. Toen we aan de oostkant het park uitreden, zagen we de bekendste rots van dit park, elephant rock, daar zijn we wel even naartoe gelopen. Je ziet daar echt een olifant in, erg mooi om te zien.

Daarna zijn we via Lake Mead National Park verder gereden naar Las Vegas. We hebben Lake Mead verder niet bezocht, evenmin als de Hoover dam, en dan is dit niet echt een mooi park. Opnieuw heel veel woestijnlandschap, met af en toe een palmboom. Wel op een gegeven moment mooi gekleurde rotsen, ze leken wel gekleurd met stoepkrijt. Voor de rest zijn we er snel doorheen gereden.

En toen kwamen we weer in Las Vegas aan, city of sins. Morgenochtend moeten we de camper inleveren, dus staan we nu 1 nachtje bij Sam's Town RV Park. We kwamen daar rond 3 uur aan, Het is hier erg warm, dus de airco maakt overuren. Eerst maar eens mijn favoriete vakantiewerkje, inpakken en de camper opruimen. Nu is dat laatste niet heel erg nodig, wel de keuken en vegen, maar dat kan morgen nog wel. Inpakken is een zweterige bedoening als het zo warm is, dus op een gegeven moment had ik het wel gehad. Toen zijn we maar naar de Strip gegaan met de gratis shuttle-bus. Een feest van herkenning, vooral voor de kinderen. De fonteinen van Bellagio hebben we alweer gezien, ditmaal met de muziek van Titanic.

Daarna lekker gaan eten bij Outback Steakhouse, net als 3 jaar terug. Ook deze keer was het weer erg lekker. Daarna nog een hele tijd rondgelopen bij het Venetian, voor mij nog steeds het mooiste hotel van binnen. Veel winkels gekeken, al liggen de prijzen hier ver boven mijn budget. Schoenen van Jimmy Choo en Loubouton, dan weet je het wel. Maar leuk om te zien. Rond 11 uur waren we wel helemaal op, ik loop liever 4 uur over smalle paadjes met rotsblokken in een nationaal park, dan een uur over de Strip slenteren met duizenden mensen rondom je heen. Ook de warmte buiten is dan niet echt prettig, terwijl binnen overal de airco voluit staat.

Maar goed, morgen lekker de luxe van een hotel aan de Strip, ook wel weer genieten. Voor de foto's moeten jullie nog een dagje wachten, Walter ligt al naast me te snurken en ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Interessert me ook eigenlijk niet zo erg, laat mij maar lekker de verhalen schrijven.

Pap en mam, we wensen jullie een hele fijne vakantie toe. Geniet ervan, jullie hebben het verdiend.

We hebben vandaag ongeveer 350 kilometer gereden en we overnachten bij Sam's Town RV Park in Las Vegas.

opa en oma

even het laatste bericht uit nederland.mijn verjaardag was niet veel,badkamer schoonmaken,w.c. doen en de rest van de koffer inpakken,wel enorm veel telefoontjes gehad en kaarten,70 jaar is weer een mijlpaal in je leven.als iedereen weer op het honk terug is wil ik het toch vieren voor familie en vrienden.wij wensen jullie nog 2 heerlijke dagen toe .een goede vlucht naar nederland en binnenkort kunnen wij elkaar weer omhelzen en alle verhalen uitwisselen. wij gaan aan boord en hopen 14 fijne dagen te hebben.menno wat zat jij weer te plukken met je eten,groenten en fruit zijn gezond.anouk,manon jullie lusten alles wel,zelfs het bord.
goede reis en dikke kussen. de ouwetjes

De Schrammetjes

Weer even bij gelezen. Wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien. Wat gaan die 4 weken toch snel. Lekker genieten van jullie laatste dagen in Vegas. Wij zitten inmiddels ook aan de Costa del Zeeland en jawel met een heerlijk weertje!! Alvast een hele goede terug reis gewenst en tot horens xxx van ons allemaal