Amerika Noord-West

Dag 24 Las Vegas

We hebben onze laatste nacht doorgebracht in ons huisje op wielen. Vandaag moeten we de camper weer inleveren. Omdat we niets meer te eten hadden, zijn we uitgebreid gaan ontbijten bij het hotel Sam's Town, onbeperkt ontbijtbuffet voor 8 dollar. Het voordeel van zo'n uitgebreid ontbijt is dat je de rest van de dag niet meer hoeft te eten, de lunch kunnen we dan overslaan. Rond 8 uur gingen we ontbijten, dan zitten er al mensen achter de gokkasten. Onvoorstelbaar. En wat je dan ziet, allemaal ouwetjes. Ik zag er zelfs eentje aan de zuurstof in zijn scootmobiel. En zijn pensioen maar vergokken. Ik blijf dat moeilijk vinden om te zien. Vooral in zo'n hotel als Sam's Town, dit ligt niet echt aan de Strip en trekt dus minder toeristen. Mensen gaan hier dus echt alleen naartoe om te gokken. Dat is op de Strip anders, daar is het ook kijken en flaneren.

Maar goed, we moesten de camper nog inleveren. Nog even langs een benzinestation, de camper moet met volle tank ingeleverd worden en dan door naar Road Bear. Dit lag gelukkig in dezelfde straat als de campground, dus we waren er zo. Na een controle konden we gaan. We hebben nog even een nieuwe A-lijn camper van binnen bekeken, die is wel erg mooi. Dat moeten we onthouden voor de volgende keer. Toen was het echt tijd om afscheid te nemen van ons huisje. We werden door Road Bear naar ons hotel gebracht.

We hadden kamers geboekt bij MGM Signature. Een kamer had ik met early check-inn geregeld, dus daar konden we direct in terecht. De kamer van de kindzeren, die naast onze kamer ligt, was rond 3 uur beschikbaar. Wat een mooie kamer, deze ene kamer was nog groter dan de hele camper bij elkaar. De badkamer alleen is groter dan onze slaapkamer was. Toch ook wel lekker, een beetje luxe. Anouk ging direct het bubbelbad uitproberen, dat was genieten. Er zit zelfs een keukenblok in de kamer, met magnetron en kookplaat. We zitten op de 35e verdieping en hebben dus ook een mooi uitzicht over de Strip.

's Middags zijn we lekker naar het zwembad gegaan. Ook weer erg mooi, met palmbomen en natuurlijke een stralende zon. Het was wel heel rustig in het water. Amerikanen zijn veel stiller dan Nederlanders, iedereen staat maar een beetje te kletsen in het water met een drankje in zijn handen. Nou mogen de kinderen hier nog geen alcohol, pas vanaf 21 jaar, dus helaas geen cocktails voor Menno en Anouk. Maar ze konden zich toch wel vermaken, er zijn 4 gewone zwembaden en een lazy river, rustig dobberen en gezien worden.

Rond 4 uur gingen weterug naar de kamers om te douchen. Daarna het MGM ontdekken, dat hadden we buiten het zwembad nog helemaal niet gezien. Ook zochten we iets om te eten. We hebben 2 dinercredits van 65 dollar ieder,dus die moesten wewel besteden. Nou, na vanavond zijn ze zeker op. We zijn gaan eten bij Fiamma, een italiaans restaurant in het MGM. Fantastisch eten, echte italiaansesmaken en een prachtig restaurant om te zien. We kondenzelfs voorhet eerst inAmerika rustig eten, zondergelijk de rekening op tafel te krijgen.

Daarna de Strip op. Mensen en hotels bekijken.Menno wilde even naar Hard Rock Cafe voor een shirt. Daarna de prachtige fonteinenshow bij hetBellagio. En natuurlijk de M&M winkel, daar wilde Manon ook nog eveninslaan. Verder hetnieuwe hotel bekeken, Aria en Vdara. Dit werd 3 jaar geleden gebouwd, nu zien we het resultaat. Van buiten erg strak, maar van binnen wel erg mooi, heel modern. Via NewYork weerterug naar MGM,Walter kreeg weerblaren en Anoukliep niet makkelijk meermet haar hoge hakken. Gelukkig hebben we morgen nog een dag.

We hebben vandaag 10 kilometer gereden en we overnachten in het MGM Signature in Las Vegas.

Maaike (Blitz AAforum)

Wat hebben jullie weer een prachtige reis gemaakt! Wij reizen jullie steeds achterna; eerst in 2010 het ZW en nu in 2013 het NW. We hebben heel veel aan jullie verslagen gehad, daarvoor dank :-) Geniet van de laatste dag in de States!