Amerika Noord-West

Dag 25 Las Vegas

We hebben vanochtend heerlijk uitgeslapen, de eerste was pas om 9 uur wakker. Daarna op ons gemak opgestaan, genoten van een heerlijke lange douche en een ontbijtje bij Starbucks. En toen was het tijd om te shoppen. Met de taxi naar Premium Outlet North, daar waren we de vorige keer ook heen geweest. Manon wilde eigenlijk met een limo, liefst een zilverkleurige, maar de grote zwarte auto waarop limo-service stond, vond ze ook wel oké.

Leuk hoor, dat outlet shoppen in Amerika, de mooiste merken voor de helft van de nederlandse prijs. Manon heeft eindelijk all-star schoenen gekocht, het duurde wel heel lang voor ze wist welke kleur ze wilde. Maar goed, ze heeft nu grijze voor 50 dollar en het 2e paar kreeg je dan voor de helft van de prijs. Dus Anouk heeft toch ook nog maar een paar gekocht. Zie daar in Nederland maar eens aan te komen, 2 paar voor 65 euro. Je zag in de Converse en Vans winkels dan ook erg veel Nederlanders lopen en kopen. Nog geprobeerd om wat spijkerbroeken voor Menno te kopen, maar dat lukte niet echt. HIj is te smal voor de amerikaanse maten, of de bovenkant past wel, maar dan zijn de pijpen weer veel te kort. Ook overhemden voor Walter bij Hugo Bosch was geen succes, helaas voor hem hebben ze geen overhemden met zulke lange mouwen als hij nodig had. Een verkoper heeft Walter zijn armen opgemeten en zie toen: "Sorry Sir, we don't have such long sleeves." Wij dames lachen natuurlijk. Dat excuus ga ik voortaan ook gebruiken: Nee hoor, dit shirt zit niet te strak, de mouwen zijn te kort !!" Toen zijn Walter en ik nog maar even naar Tommy Hilfiger gegaan. We moesten tenslotte nog sokken voor Leo kopen. En als je daar dan toch bent, is het zonde om niets voor jezelf te kopen. We zijn in ieder geval weer goed geslaagd.

Rond 2 uur waren we terug in het hotel en zijn nog lekker naar het zwembad gegaan. Wel in de schaduw gelegen, want de zon is hier ontzettend sterk. Menno was gisteren helemaal verbrand, dus die moest oppassen. Wel zalig hoor, nog even relaxen aan het eind van de vakantie. Rond 5 uur snel naar de kamers om te douchen en om te kleden. We hadden vanavond nog een voorstelling. Eerst nog even eten, na het ontbijtje bij Starbucks hadden we niets meer op. Behalve dan veel water. We namen het buffet bij het MGM, dit was ook weer erg goed. Voor 25 dollar alles inbegrepen, ook drank. En erg lekker, je had volop keuze, zoals kreeft, zalm, sushi, italiaans, uitgebreid toetjes-buffet. Helaas moesten we wel dooreten, om op tijd in het Bellagio te zijn. De voorstelling begon om half 8 en we moesten onze kaarten nog ophalen. Het Bellagio is al snel 25 minuten lopen, dus we hadden onze tijd wel nodig.

Gelukkig was het nog niet zo heel druk op straat, zodat we er flink de pas in konden zetten. Was Anouk niet zo blij mee op haar hoge hakken. Maar we waren mooi op tijd voor de voorstelling "O" van Cirque du Soleil. De zaal zat helemaal vol. Een prachtige zaal, supposten in prachtige kleding. We zaten niet helemaal in het midden, meer aan de zijkant, maar wel met mooi overzicht over het hele toneel. Ook zaten we net iets hoger, rij 10, zodat we ook in het water konden kijken. "O" is een show die zich gedeeltelijk in het water afspeelt. Het was schitterend, je kwam ogen tekort. Iedereen die wel eens een show van Cirque du Soleil heeft gezien, weet wel waar ik het over heb. De kostuums, de muziek, het decor, alles was even mooi. Manon had af en toe zelfs kippenvel. Deze show is alleen in Las Vegas te zien, maar wel echt de moeite waard. We hebben allemaal ontzettend genoten.

Om 9 uur was de show afgelopen, toen hadden we nog tijd voor een laatste wandeling over de Strip, nog een laatste keer de fonteinen zien bij het Bellagio. Slenteren door Ceasar Palace en hotel Paris. Even Planet Hollywood van binnen bekijken, dit is weer heel anders, veel moderner, ander/jonger publiek, paaldanseressen. Nog wat winkels inlopen en toen weer terug naar ons hotel bij het MGM. Daar aangekomen wilden Walter en ik toch nog even gokken, daarvoor komen de meesten toch naar Las Vegas. Omdat het al laat was en je onder de 21 niet bij de gokkasten mag staan, zijn de kinderen alvast naar boven gegaan. En toen zijn wij maar een gokkast uit gaan zoeken. Dat valt nog niet mee, er staan er zoveel, allemaal verschillend, wisselende inleg, noem maar op. Maar goed, we vonden 2 machines naast elkaar en hebben er ieder 20 dollar ingestopt. Walter was dit zo kwijt, maar ik heb lekker wat gewonnen, 35 dollar winst. Kijk, zo moet dat. Het is nog niet genoeg voor een volgende vakantie naar Amerika, maar het begin is gemaakt !!!

Nu snel gaan slapen, morgen er om 6 uur uit om naar het vliegveld te gaan. Dan zit deze reis er weer op. Mijn volgende en laatste bericht zal vanuit Nederland komen. Jammer genoeg, 4 weken lijkt zo lang, maar het is zo voorbij.

Nog een laatste nachtje slapen in het MGM Signature.

Ina(Amerika forum)

Mooie reis hebben jullie gemaakt, vrijwel hetzelfde als wij 5 jaar terug, alleen eindigde wij ook in Denver en pakten we Moab mee. Wat gaat het idd snel, wij zijn ook net terug, op het vliegveld had ik net het gevoel of we weer aankwamen, gelukkig is er het reisverslag om alles weer terug te lezen. Goede reis naar huis!

Pieter

Jullie hebben er weer een mooie reis op zitten de foto's hier waren ook leuk om te zien. Gelukkig is het weer hier nu ook wat beter geworden alleen dit weekeinde zal het weer wat minder zijn. Veel vis dus bij het MGM buffet, was de kreeft ook lekker?