Amerika Noord-West

Dag 19 Salt Lake City - Torrey

Ik heb vandaag niet veel te schrijven, we hebben vooral veel snelweg gezien. Nu is dit niet mijn favoriete plek met de camper, aan alle kanten schieten auto's je voorbij. Gigantisch grote vrachtwagens halen je in. Als de weg dan weer steigt, zakken ze even terug en daarna scheuren ze je weer voorbij. Vrachtwagens mogen hier net zo hard als auto's, ze hebben dan ook veel zwaardere motoren dan de vrachtwagens die wij kennen. Ook hun lading is vaak 2x zo lang als in Nederland. Na 3 uur gingen we eindelijk van de snelweg af, gelukkig.

De omgeving hier is anders dan we tot nu toe gezien hebben. De leuke houten huizen met veranda's hebben plaats gemaakt voor stenen huizen, nog wel steeds vrijstaand. Het is wel erg rommelig overal, tuinen liggen vol met afval, oude auto's en troep. Het is niet meer het Wilde Westen van Wyoming, met z'n leuke cowboystadjes. Natuurlijk was dat volgens mij ook wel toeristisch, maar het had toch wel wat.

Rond 13 uur zijn we gestopt in Salinas, een plaatsje van niets. Maar ze hadden wel Famous Mom's cafè, met homemade meals. Omdat we toch iets wilden eten, zijn we daar maar naar binnen gegaan. Tot onze verbazing zat de zaak helemaal vol. Net als in de film Grease, oudere serveersters in groen/roze jurkjes, plastic banken en refill voor koffie. Het zaakje was echt beroemd, overal hingen krantenartikelen, ze hebben zelfs in de National Geografic gestaan in 1996. Het eten was ook lekker, ze hadden allerlei sandwiches en Menno had fish en chips. Daarna nog even naar de plaatselijke supermarkt en weer op pad.

Rond 3 uur waren we op de campground, gelukkig wel met zwembadje. De kinderen gingen direct het water in, Walter en ik zaten lekker buiten in de zon. De camping is klein, maar netjes. Ik heb ook nog maar even een was gedaan, daar was nu tijd voor. Helaas ging het vanavond weer even flink regenen, dus binnen gegeten. De buien zijn hier kort, maar heftig. Het weer is deze reis dan ook minder dan de vorige keer in Amerika. De rest van de familie vind dat niet zo heel erg, de tv in de camper werkt hier gewoon, dus konden ze naar Wiped-out kijken, humor.

We hebben vandaag 283 kilometer gereden en overnachten bij Thousand Lakes RV Park in Torrey. (Vraag me niet hoe ze aan de naam komen, er is hier geen meer te bekennen, alleen rode rotsen.)

opa en oma

het is niet te geloven,we hebben zon gehad.donderdag gezellig naar hans en maria,lekker wat kletsen en s''avonds een potje kaarten,ze willen mij nooit laten winnen,maar verder altijd even gastvrij.vrijdag terug en daarna had ik een afspraak met mieke en hebben samen bij =perron = gegeten.wat een leven heeft je moeder toch,echt niks te klagen,je vader moest het doen met een oude pizza,ja,oud bij oud.ik had ook nog een telefoontje van denise met een minder leuk bericht.ze is 10 weken in verwachting maar het vruchtje is dood,dus wordt ze dinsdag gecureteerd,wel erg jammer.ik mocht het jullie wel vertellen,hopelijk komt er een betere tijd voor haar.verder bereiden wij ons voor op onze komende cruise.voor jullie schiet de tijd ook alweer op,maar het was een mooie tijd en jullie hebben enorm veel gezien.nu nog las vegas.jongens geniet er nog optimaal van,maak er nog een fijne week vandikke knuffels
marian en jan.