Amerika Noord-West

Dag 15 Grand Teton NP

Na een slechte nacht slapen door de harde regen, zijn we rond 7.30 uur opgestaan. We wilden vandaag naar Jenny Lake gaan, een van de mooiste bergmeren van Amerika. Omdat het hier altijd erg druk schijnt te zijn, wilden we er op tijd naartoe.

Rond 10 uur kwamen we bij Jenny Lake aan, dit is het een na grootste meer van Grand Teton. Met een veerbootje zijn we naar de overkant gevaren en toen begon onze wandeling. Onze eerste bestemming was Hidden Falls, een 80 meter hoge waterval die verstopt zit in de bossen. Dit was niet ver lopen, maar wel een behoorlijke klim. Je hoort het water al van verre, en je loopt de hele tijd langs de Cascade Creek, waar de waterval in uit komt.

Hierna klommen we verder naar Inspiration Point, een flinke klim met 130 meter hoogteverschil. Het was echt even afzien, we zijn ook nog niet helemaal aan de lucht hier gewend, we zaten op ruim 7200 feet. Maar het uitzicht was voldoende beloning, wat een prachtig gezicht. Je kon het hele meer zien, met de bergen op de achtergrond. Jenny Lake ligt aan de voet van de Cathedral group, dit zijn de 3 indrukwekkendste bergen van Grand Teton.

Daarna liepen we verder de Cascade Canyon in, dit was een redelijk vlakke wandeling. Erg mooi, het is hier erg groen en je blijft langs de rivier lopen. De canyon zelf is 30 kilometer diep, maar je kunt teruggaan wanneer je zelf wilt. Na een half uur lopen, besloten we terug te gaan en het pad te nemen richting Spring Lake. Hier liepen we bijna helemaal alleen. Wel opletten, want we zaten in berengebied. Dit betekent herrie maken, vooral als je niet ziet wat er voorbij de bocht is. Het was inderdaad een heel smal paadje, door dichte begroeiing. Wel weer erg mooi.

Bij het meer aangekomen, zijn we terug gaan lopen naar de parkeerplaats. Een schitterende tocht van ruim 5 kilometer, heuvel op en heuvel af. Ik denk dat we in het totaal ongeveer 12 kilometer hebben gelopen, maar dan wel met flink steile stukken ertussen. Moe maar zeker voldaan kwamen we weer bij de visitor center aan. De rest vond dat ze wel een ijsje verdiend hadden, dus dat hebben ze daar nog gekocht.

Op de terugweg zijn we gestopt bij Jackson Lake Lodge, een mooi hotel. Hier hebben we wat gedronken op het terras van de Blue Heron Lounge. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht op de bergen van Grand Teton. Leuk was dat er een bruiloft in de tuin werd gehouden, vanaf het terras kon je dit helemaal volgen. Wat een schitterende plek om te trouwen, het is dat ik al getrouwd ben, maar anders wist ik het wel.

Daarna terug naar de campground. Gelukkig was het vanavond een keer droog, dus konden we lekker buiten eten. Voordeel is wel dat het overdag steeds mooi weer is, zonnig en warm. 's Avonds wel geregeld regen en onweer, maar dat is niet zo erg.

We hebben vandaag 62 kilometer gereden en overnachten nogmaals bij Colter Bay RV Park.