Amerika Noord-West

Dag 14 Yellowstone NP - Grand Teton NP

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen tot bijna 9 uur. Daarna op ons gemak ontbeten met roerei. Pas rond 10.30 reden we van de campground weg naar de visitor center. We wilden informatie over de Riddle Trail die we wilden gaan lopen, helaas was hij nog gesloten. Pas morgen gaat hij open. Dus maar iets anders gezocht.

We zijn naar West Thumb gegaan, dit is een mooi gedeelte van Yellowstone Lake. Hier ligt het kleinste geiserbasin van Yellowstone. dat mag dan klein zijn, het is wel prachtig gelegen aan de rand van het meer. Ook wilden we daar nog een trail gaan lopen door bos en weidelandschap, maar helaas gooide de regen weer roet in het water. Dus dan maar op pad naar Grand Teton.

Grand Teton ligt direct onder Yellowstone, dus we hoefden niet ver te rijden. Het was een prachtige tocht door hoge bergen en rivieren. Het laatste stuk was langs Jackson Lake, een ontzettend mooie reis. Rond het middaguur kwamen we aan in Colter Bay Area, waar we een campground hadden geboekt. Omdat we eerst wilden lunchen voordat we weer op pad gingen, zijn we direct naar de campground gegaan. Wat een verrassing, het was zelfs een plek met full hooked-up, dat was ik helemaal vergeten. Full hooked-up betekent dat we water, electra en afvoer hebben. Het is een mooie campground, met ruime plekken.

Na de lunch wilden we eerst Colter Bay bezoeken en het visitor center om te zien wat er hier allemaal te doen is. Zover zijn we helemaal niet gekomen. Er was hier namelijk een kleine haven aan het meer waar ze boten en kano's verhuurden. Omdat het intussen prachtig weer was geworden, leek een tochtje over het meer ons wel wat. Dus een motorbootje gehuurd voor 2 uur. Dat was een groot succes, vooral Manon genoot volop. Helemaal als ze aan het roer mocht zitten.

De omgeving is hier ook schitterend. Helaas geen elands gezien, wel veel watervogels. En een bald eagle, een visarend met een spanwijdte van meer dan 2 meter. Prachtig, zo'n grote vogel met witte kop en grote gele klauwen. Hij zat rustig in een boom zich te fatsoeneren. We hebben nog even gewacht om te zien of hij weg zou vliegen, zodat we dat konden filmen, maar helaas.

Rond 5 uur kwamen we weer terug in de haven, net op tijd, want het begon weer te regenen. En als het hier regent, dan spoelt het ook echt. Dus maar snel de snackbar in gegaan om hamburger en friet te eten. Na het eten was het nog niet droog, dus snel terug naar de camper.

Nu zitten we al een uur in de wasserette, om een aantal wassen te draaien. Het is hier onvoorstelbaar druk, het is bijna vechten voor een lege machine. Het is hier echt zoals je in Amerikaanse films ziet, overal zitten mensen te wachten op hun was. Er staan hier wel 20 wasmachines en even zoveel drogers. Ik snap niet waar al die mensen vandaan komen. Gelukkig hebben ze hier wel internet, dus tijd om de weblog bij te werken. Jullie hebben ons enkele dagen moeten missen, maar dat zal nu wel weer veranderen. Als het goed is, hebben we voorlopig internet.

We hebben vandaag70 kilometer gereden en overnachten bij Colter Bay RV Park.

Hans en Maria

Terug uit Haarlem konden we weer genieten van jullie verhalen. Geweldig! Wat zien en beleven jullie veel. Prachtige foto's krijgen we steeds te zien. Beren op de weg was wel erg letterlijk ha ha.
Bootje varen deed ons even aan Friesland denken. Leuk!

opa en oma

stoere globetrotters
gelukkig weer leven uit amerika.wat maken jullie veel mee,al die wilde dieren en de geysers,prachtig.ik kijk uit het raam of ik ook wilde dieren zie,maar alleen liep je vader voorbij en vloog er een duif voorbij die tegen mijn raam aan poepte.vrijdag hebben mariette en aanhang nog bij ons gegeten.s"'avonds naar jeanne en piet toegeweest,erg gezellig en jeanne wil weer proberen te golfen en gaan wij in september naar genk om een balletje te slaan.het weer was zaterdag vreselijk,de gehele dag regen en heb mijn neus niet buiten de deur gestoken.zondag je vader de goot schoongemaakt,gezellig op zondag.vanavond eten bij perron,we moeten toch wat hebben.heel veel plezier verder en dikke kussen uit somber nederland,maar wij blijven lachen. toi-toi-toi

De Schrammetjes

Wat een verhalen allemaal weer. Wat is het daar genieten in korte broek...gelukkig hebben wij nog steeds geen vakantie!!! Het gras bij jullie thuis is steeds te nat om te maaien. Wel hebben we alvast een muur op Menno zijn kamer vrij gemaakt voor al die nummer borden.. Met jullie konijn gaat het prima!! Verder alles inorde. Een dikke kus van alle schrammetjes, Kim en Max zijn op zeilkamp en Evi word door ons extra verwend. Nog lekker verder genieten van die prachtige natuur daar.

Marcel

Hallo allemaal,

Ziet er super uit en leuke verhalen! Mooi om te zien dat dit echt ook het wilde westen lijkt met cowboys, bizons e.d!

geniet er nog van!

Groeten Marcel

Merel Gansevoort

Zohé dat is mooi daar, weer een prachtige reis als ik de verhalen zo eens lees! Heel veel plezier daar van ons allemaal en groetjes uit het sombere en regenachtige nederland

Sonja en Ger

Nicole, je hebt echt talent om in de journalistiek te gaan. Wat breng je alles wat jullie zien weer goed over.
Wij kunnen op deze manier ook meegenieten van jullie vakantie.
Wij volgen jullie op de voet en zien er elke dag weer naar uit om jullie verslagen te lezen.
Groetjes vanuit een herfstachtig Nederland.
Sonja en Ger