Amerika Noord-West

Dag 9 Sheridan – Cody

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 7.30 uur. Daarna op ons gemak vertrokken vanaf Peter D's. Eerst even Sheridan in om een hotel te zien uit de tijd van Buffalo Bill, hij heeft hier ook geslapen. Daarna door naar een fotozaak waar Walter eindelijk zijn verjaardagscadeau gekocht heeft, een nieuwe lens voor zijn fototoestel. En toen op naar Cody.

Tot aan Greybull was het een prachtige tocht door Bighorn National Forest. Schitterende bergen met riviertjes. Bij Shelly Creek was er een mooie waterval, daar hebben we ook een klein rondje gelopen. Overal zie je ook prachtige vogeltjes, vandaag zagen we er 1 met groene veren en een paarse staart, dit bleek een zwaluw te zijn.

In Greybull zijn we even wat gaan eten, een hamburger met french fries, Manon haar lievelingseten. Daarna door naar Cody.

Dit was weer een lange, saaie weg door prairielandschap. Ook reden we op een hoogvlakte, dus weinig bergweggetjes. Gelukkig kan je dan wel goed doorrijden, zodat we op tijd in Cody aankwamen. Daarom reden we direct door naar het Buffalo Bill Historical Center. Een prachtig museum dat uit 5 delen bestaat.

We begonnen bij een interactieve tentoonstelling over het leven in Yellowstone, prachtig. Overal opgezette dieren, je mocht allerlei dingen zelf proberen en aanraken, je hoorde geluiden uit de natuur. Dit was het favoriete deel van de dames. Daarna door naar het gedeelte over Buffalo Bill, ofwel William F. Cody. Hij is hier bekend geworden als armyscout, showman, jager en frontierman. Met zijn wildwest show heeft hij heel Amerika en Europa doorgereisd, hij staat symbool voor het Wilde Westen. Als derde bezochten we de Plain American part, indiaanse kunst, kleding en cultuur. Dit was natuurlijk iets voor mij, ik vind indianen toch altijd een fascinerend volk. Snel liepen we over de afdeling western en indiaanse kunst. Veel schilderijen en beeldhouwwerken. Als laatste bezochten we de wapenafdeling, de grootste collectie Amerikaanse en Europese wapens ter wereld. Dit was vooral favoriet bij de heren. Al met al zijn we hier een paar uur zoet geweest. Dit museum is echt een aanrader, het is erg mooi opgesteld.

Rond 5 uur reden we naar de campground, net iets buiten Cody. Het is hier behoorlijk druk, we hebben een kleine staplaats, gelukkig wel in de schaduw, het is hier erg warm. (Sorry voor alle mensen in Nederland, maar wij hebben momenteel prachtig weer.) Cody zag er erg gezellig uit toen we er vanmiddag doorheen liepen, dus besloten we om vanavond in het plaatsje iets te gaan eten. Het centrum is een kwartiertje lopen, dus hebben we de camper laten staan en hebben we de benenwagen gebruikt. Het was nog erg druk, de gunfight bij Hotel Irma was net afgelopen, hier wilen we morgenavond naartoe. Veel winkels waren ook nog open. We hebben lekker Mexicaans gegeten bij Zapata's, leuk zaakje. Als toetje namen Walter en de meiden warm appelgebak met ijs, dit waren natuurlijk Amerikaanse hoeveelheden, dus bleef er weer ontzettend veel over. Ik was blij dat ik alleen koffie na had genomen. Maar we moesten nog een kwartier terug lopen, dus de caloriën zijn er weer af. Nu zitten we in de camper met de airco aan, even douchen, een verslag schrijven en nog wat lezen. Buiten is het nog rond de 30 graden, dus behoorlijk warm.

Lieve pa en ma, natuurlijk lezen we iedere dag jullie berichtjes, tenminste als we internet hebben, dit lukt niet overal. Ook voor ons is het leuk om iets van jullie in Nederland te horen, dus laat aub graag een berichtje achter. Iedere ochtend kijken we snel op de weblog om te zien of er iemand gereageerd heeft. Nederland is hier zo ver weg, je volgt geen nieuws ,weet niet wat er bij jullie allemaal gebeurd. Daarom vinden wij het zo leuk om iets uit ons thuisland te horen. Morgen weer nieuwe verhalen, voor nu allemaal welterusten. Ik hoop dat het weer in Nederland snel veranderd, zodat jullie ook het idee hebben dat het zomer is. Foto's van vandaag volgen nog.

We hebben 250 kilometer gereden en overnachten bij Ponderosa campground in Cody.

Mathijs

Dan weet Walter zeker ook nog niet dat van Gaal de nieuwe bondscoach is? :)

anny

Hoi nicole en de rest
Hier is het inderdaad regen afgewisseld met zon.
Geniet maar lekker van jullie reis. wat zien jullie toch veel
De groetjes van team bavel/Ulvenhout

Hans en Maria

Weer een boeiend verhaal gelezen van jullie. Bedankt hoor. Het is iedere dag erg de moeite waard.
Slecht weer in Nederland? Nou, we hebben afgelopen weekend heerlijke bbq's gehad. Zaterdag bij Edo en Lisa in Ehv vanwege de verjaardag van Lisa en zondag hier.
Goede reis verder en heeeel veeeeel groeten voor alle vijf.

Mariëtte & family

Net jullie laatste verslag gelezen en ik kreeg gelijk trek in 't toetje, appeltaart met ijs, heerlijk, had ik graag aan mee gedaan!! Fijn dat alles zo goed verloopt en jullie zoveel moois kunnen zien. Zaterdag gaan wij ook op vakantie, eerst inpakken, bah, heb jij toch ook zo'n hekel aan Nicole. Heel veel plezier verder allemaal en lieve groetjes!

Merel

Lieve oom, tante, nichtjes en neefje,
Heel leuk om elke dag jullie verhalen te bekijken en jullie zo te volgen!
Het ziet er echt mooi uit allemaal en jullie zullen het vast ook heel erg naar jullie zin hebben.
Ik blijf jullie elke dag volgen, ook als wij op vakantie zijn!
Nog heeeel veel plezier daar, geniet ervan en tot snel na de vakantie. Dan kunnen we lekker bijkletsen en al jullie foto's zien!!
Liefs Merel x x

Martin brokx

Ziet er mooi uit
Heb je ook folders voor de jacht aldaar
Ben zeer nieuwsgierij