Amerika Noord-West

Dag 4 Rocky Mountains NP - Wheatland

'The 4th of July'

Vandaag verlaten we de Rocky Mountains. Omdat we eigenlijk nog niet zo heel veel van het park gezien hebben, hebben we besloten om nog een flink stuk door het park te rijden voordat we vertrekken. Natuurlijk waren we weer vroeg wakker, dus konden we op tijd aan het ontbijt. Gisteravond hadden we allemaal gedoucht, zodat we nu snel aangekleed waren. Nog even opruimen en afwassen en we konden op pad. Dat is wel een voordeel van een camper, het is altijd opgeruimd, tijdens het rijden kan je niets los laten liggen, dat vliegt anders de hele camper door.

We wilden naar Alpine visitor center rijden, een tocht van ongeveer 40 kilometer. Deze weg is een scenic byway, een weg die als bijzonder bestempeld is. En dat was hij ook. Wat een prachtige uitzichten, wat een grote hoogtes. Via de Deer Ridge Junction reden we eerst naar Many Parks Curve, hier had je een prachtig uitzicht over de meadows en de bergen op de achtergrond, zelfs onze campground kon je zien liggen. Ook had je een schitterend zicht op Longs Peak, de hoogste berg van de Rocky Mountains, 4346 meter hoog. Na hier foto's gemaakt te hebben, reden we door naar Rainbow Curve, opnieuw prachtige vergezichten, maar dan van de noordzijde van de Rocky Mountains.

Verder rijdend kwamen we boven de boomgrens uit, nog steeds bleef de weg stijgen. Grote drukte was er bij Tundra Communities Trailhead, dus maar even kijken wat er aan de hand was. Eerst zagen we niet veel, maar toen opeens zagen we overal marmotten en pika's lopen. Wat een ontzettend leuke beesten. Marmotten worden zo groot als een huiskat, met een lange staart. Je zag ze overal, luierend in de zon op een rotsblok, samen spelend (of vechtend), eten zoekend. Pika's zijn veel kleiner en ontzettend snel en beweeglijk, heel leuk om naar te kijken. We gingen dan ook met tegenzin verder, we hadden nog wel even kunnen blijven kijken.

Nog steeds stijgend bereikten we het hoogste punt van de weg, 3713 meter. Iets verder lag Alpine Visitor Center. Hier zijn we even gestopt voor een grote kop koffie, wat koelkast magneten en een magnifiek uitzicht over de bergen met hun eeuwige sneeuw. Daarna reden we weer terug naar Deer Ridge Junction. Onderweg zag Menno wat zwarte stipjes in de bergen, dit bleek een flinke kudde elk's te zijn. Even gestopt voor foto's en wat denk je, steekt er een elk vlak voor ons de weg over.

Bij Deer Ridge Junction aangekomen slaan we rechtsaf richting Sheep Lake, hier wilden we kort stoppen voor wat foto's. Maar daar aangekomen was het een drukte van belang, overal auto's, rangers die het verkeer leiden en mensen met camera's. Wat bleek, er liep een kudde bighorn sheeps te grazen bij het meer. Toch wel bijzonder, want deze beesten zijn heel schuw. We konden er niet echt dichtbij komen, maar toch erg mooi om te zien. De rangers hadden ook een vel en schedel met hoorns bij zich, interessant om te voelen en zien. Toen we onze weg vervolgen naar Estes Park zagen we ook nog wat herten en een groep wilde kalkoenen, dus onze dag was qua wild fantastisch.

In Estes was het ontzettend druk in verband met de 4e juli, we waren toch niet van plan om daar te stoppen. Door Roosevelt State Forest reden we naar Loveland, een mooie tocht langs een slingerend riviertje. In Loveland aangekomen was het tijd voor de lunch, dus een lekker broodje gehaald bij Subway. Omdat we de ochtend nog doorgebracht hadden in de Rocky mountains, hadden we nu geen tijd voor de outlets bij Loveland. Maar dat komt nog wel, we komen die winkels nog wel vaker tegen. Gelukkig is mijn hoofdpijn nu ook weer helemaal gezakt, nu we de hoogtes achter ons hebben gelaten.

Via de snelweg reden we naar Cheyenne, een lange, saaie weg door eindeloze grasvlaktes. Het enige dat je zag was af en toe een groepje runderen, verder niets. In Cheyenne aangekomen was alles heel rustig. De meeste winkels waren om 2 uur gesloten voor 4 juli. Gelukkig waren er een paar open, zodat Menno nummerborden heeft kunnen kopen van Colorado en Wyoming. Nog wat foto's gemaakt van de grote boots die door de stad verspreid staan en daarna maar weer verder gereden. Jammer, Cheyenne zag eruit als een leuk stadje, maar niet als alles dicht is.

Na nog 75 mijl door eindeloze grasvlaktes te hebben gereden met een lange, rechte snelweg, bereikten we onze overnachtingscampground in Wheatland. Er is hier niets, er lag bij de receptie een briefje met onze naam en nummer van de plek die we hadden, verder is het hier een kale grasvlakte met wat campers erop. Ook geen vuurwerk vanavond voor de viering van 4 juli, deze zijn allemaal afgelast in verband met de bosbranden. Gelukkig heeft de campground wel wifi, zodat ik mijn weblog weer even kan bijwerken.

We hebben vandaag ongeveer 325 kilometer gereden. We overnachten bij Mountain View RV Park in Wheatland.

Mariëtte & family

Lieve familie,
Heel leuk om weer de mooie verhalen van Nicole en de prachtige foto's van Walter te volgen!! Heel veel plezier alle 5 verder toegewenst en geniet van jullie schitterende reis!!
Lieve groetjes, Martin Mariëtte Merel Stijn

Hans en Maria

Geweldig om jullie weer te kunnen volgen. Een prachtige reisbeschrijving en fantastische foto's.
Heel veel lieve groetjes uit Breugel voor alle vijf.