Amerika Noord-West

Dag 3 Rocky Mountains NP

Natuurlijk waren we allemaal heel vroeg wakker vanmorgen, met als gevolg dat we om kwart over 7 al buiten aan het ontbijt zaten. Lekker een gebakken roerei met prachtig uitzicht op de bergen. We konden vanmorgen helaas nog niet douchen, het water was nog niet warm, dus opgefrist, aangekleed en op pad.

Het fijne van de nationale parken is dat er meestal shuttlebussen rondrijden, dus we konden de camper laten staan. Met de bus reden we naar Bear Lake, een tocht van ongeveer een half uur. Bear Lake is een prachtig mooi meer, hooggelegen in de bergen. De wandeling eromheen was eenvoudig, ongeveer 1 kilometer lang. Maar voor het eerste begin was dit goed voor ons. Bear Lake en de campground ligt op 2500 meter hoogte, dus de lucht is hier behoorlijk ijl. Dat merk je dan ook wel met lopen. Eerst wilden we nog doorlopen naar Nymf Lake, maar ik had veel last van hoofdpijn, dus gingen we terug naar de campground om te gaan lunchen. Lekker knakworstjes op een broodje.

Ik voelde me steeds beroerder, waarschijnlijk door de hoogte, dus ging ik op bed liggen om de hoofdpijn te laten zakken. Walter ging met de kinderen naar Estes Park, winkeltjes kijken en ijs eten. Er zat ook een kerstwinkel (midden in de zomer !!), waar ze een kerststalletje voor me hebben gekocht. Terwijl ze in Estes Park waren, regende het even flink. Het zijn maar korte buitjes, dit helpt niet tegen de bosbranden. Open vuur is hier overal verboden, dus niet barbecueën of kaarsen aansteken. Ook het vuurwerk morgen voor 4 juli zal waarschijnlijk niet doorgaan. Rond 4 uur waren ze weer terug, gelukkig was mijn hoofdpijn toen wel wat gezakt.

Nadat we de generator een half uurtje hebben laten draaien, hadden we ook genoeg warm water om allemaal te douchen, lekker is dat bij deze warmte. Daarna weer buiten gegeten. Zitten we daar rustig, loopt er op 15 meter een hert op zijn dooie akkertje voorbij. Ook zien we overal squirrels en chipmunks lopen, die beestjes blijven leuk om naar te kijken. Dit is waarom ik zo graag hier ben, de prachtige natuur en het wildlife. Om 9 uur houdt een ranger hier op de campground een praatje over de trails hier in het park, Walter en ik willen hier wel even naartoe. Ik denk wel dat we straks weer op tijd in bed liggen, door het vroege opstaan en de hele dag in de buitenlucht, zijn we 's avonds behoorlijk moe. Ook koelt het 's avonds flink af, dan wordt het echt koud om buiten te zitten.

We overnachten nog een keer op Moraine Campground.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!