Amerika Noord-West

Dag 2 Denver – Rocky Mountains NP

Door het tijdsverschil waren we allemaal op tijd wakker. Dat kwam goed uit, want om 8 uur konden we Road Bear bellen om een afspraak te maken over hoe laat ze ons op zouden komen halen. Helaas was dit pas rond 12 uur. Toen ik aangaf dat ik dat wel laat vond, zeiden ze dat ik vanaf 10.30 kon komen met eigen vervoer. Dat leek ons een stuk beter. Dus eerst even gaan ontbijten en daarna een taxi gebeld.

Bij Road Bear aangekomen werden we gelukkig snel geholpen. Omdat we nog veel wisten van de uitleg van de vorige keer, konden we om half 12 vertrekken. We hebben een mooie, nieuwe camper. We zijn pas de 2e huurders, dus de camper heeft nog weinig geleden. De indeling is iets anders als de vorige keer, maar hij is wel even groot. Aan het rijden hoefde Walter niet meer te wennen, ook was ik niet meer zo angstig als de vorige keer.

Omdat Walter naar Bass Pro moest om zijn verrekijker op te halen, heeft hij mij en de meiden afgezet bij de supermarkt. We hadden een hele lijst, dat was weer flink zoeken. De supermarkten hier zijn zo ontzettend groot en er is zoveel keus, dat je zo een uur verder bent. Met 2 volle karren stonden we na anderhalf uur weer buiten. Snel de spullen in de koelkast en vriezer gedaan en toen op pad.

Omdat we zo vroeg weg waren, hadden we tijd om langs het dorp Nederland te rijden. Dit is een oud mijnwerkersstadje dat genoemd is naar Nederlandse investeerders die de mijnen opgekocht hebben in 1873. We zijn even gestopt om wat te eten, het was ondertussen 3 uur en de kinderen hadden honger.

Daarna gingen we op pad richting Estes Park, een toeristisch plaatsje vlak voor het nationale park. Het was een mooie weg door de bergen, slingerend langs riviertjes. Ook zagen we af en toe prachtige meertjes, omgeven door hoge bergen, sommige nog met sneeuw bedekt. Tijdens deze rit zagen we ook ons 1e wild, een β€˜mule deer'-paartje stak rustig de weg over. Snel foto's genomen van het vrouwtje, het mannetje liep aan de verkeerde kant.

Estes Park zag er leuk uit, veel winkeltjes en volop mensen. We zijn niet gestopt, het was al laat en we wilden door naar de campground. Eerst moesten we nog het nationale park in, bij de ingang de America beautiful pas gekocht, waarmee we toegang hebben tot alle nationale parken, en daarna door naar Moraine campground. We hebben een mooie plek midden in de natuur, toen we de campground opreden, zagen we de herten al lopen. Ook zitten we weer in berengebied, dus alles wat naar eten ruikt, moet goed opgeborgen worden.

Het weer is iets minder geworden, de afgelopen weken was het hier extreem warm. Met als gevolg bosbranden op verschillende plekken. Op dit moment is het flink aan het afkoelen en valt er af en toe een druppel regen. Ook zijn er onweersbuien, gelukkig wel wat verder weg, maar het galmt ver door in de bergen. We zitten nu nog even buiten, Manon ligt al in bed. Ik denk dat we het geen van allen laat maken, we hebben nog wat last van de jetlag. Maar eerst nog even mijn dagelijks verslagje. We hebben hier geen internet, dus ik zal een paar dagen moeten wachten voordat ik het op onze weblog kan plaatsen.

We hebben vandaag 158 kilometer gereden. We overnachten bij Moraine Campground in de Rocky Mountains.